mmm heting där

Idag lagade jag middag på det vi hade hemma, blev riktigt bra om jag får säga det själv. Blev en het chilli-, kokos- och currygryta med sojabitar, helt och hållet vegetarisk och mycket uppskattad av hela familjen.

2 msk olivolja
2 stora vitlöksklyftor
1 gul lök
1 gul paprika
4 tsk curry
2 tsk cayennepeppar
1 burk kokosmjölk
1 msk tomatpuré
2 msk grekisk youghurt
1 påse sojagrytbitar
4 msk osaltade och orostade (of course) cashwenötter 

Finhacka vitlöken och löken. Värm en panna och hetta upp oljan tillsammans med vitlöken, cayennepeppar och curry, fräs en liten stund. Tillsätt sedan paprikan och löken och låt fräsa försiktigt en stund. Häll i kokosmjölken, tomatpurén, youghurten, sojabitarna samt cashwnötterna. Smaka av med salt och peppar och låt puttra på svag värme i 10-15 min. Under tiden, gör en härlig sallad och duka :)


här står den och puttrar

Jag åt grytan med matvete medan mamma och pappa kokade färskpotatis och hade till. Salladen är på vitkål, spenat, ruccola samt lite skivad tomat och avocado.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0